Gucci prekvapilo nezvyčajným logom

Značka Gucci sa spája s luxusom, high-fashion a cenami, pri ktorých sa zatočí nejedna hlava. Azda všetci si vieme vybaviť jej známe logo – kratšiu verziu, ktorá sa stala symbolom kabeliek a opaskov, alebo celý názov GUCCI, kde font dokonale zodpovedá veľkoleposti, ktorú zosobňuje tento fashion house.

TITANS freelancers na Instagrame. Sleduj nás.

TITANS freelancers na Facebooku. Daj nám follow.

Preto niet divu, že po zverejnení ich nového loga na sociálnych sieťach ostali zaskočení nielen dizajnéri, ale aj samotné sociálne siete. Aktuálne Gucci logo totiž vyzerá ako vystrihnuté z písanky prváka, ktorý si v nej precvičoval základné ťahy a čiary. Font je kostrbatý a nedokonalý, písmena nie sú rovnako veľké. Prvý dojem môže byť taký, že niekto odflákol svoju robotu. Alebo, že ide o vtip.

Autori však vysvetľujú, že rukou písaný font má pripomínať detstvo a zážitky s ním spojené. Práve tieto prvky hravosti a veselosti sa Gucci dizajnéri snažili vniesť do kampane, ktorej úlohou je uviesť na mólo novú pánsku kolekciu Jeseň/Zima 2020. Claim kampane zneje nasledovne: “ Rave Like You Are Five“ a nesie sa v duchu detských narodeninových osláv a ich atmosféry.

Štýl fontu je odvodený od francúzskeho detského rukopisu, konkrétne toho, ktorý používali
šľachtické deti pri písaní pozvánok na oslavu narodenín pre svojich kamarátov. Celá jesenno-zimná kolekcia, ktorá bola pred niekoľkými dňami oficiálne predstavená, sa teda vydala cestou vintage a retra.

Aktuálna ponuka IT projektov. Freelancuj s TITANS.

Reakcie ľudí na „handmade“ logo sú zmiešané. Logo sa stalo virálnym hlavne vo Vietname, kde sa deti v školách učia písať podobným francúzskym štýlom. Vietnamci reagovali vtipmi typu: ,,Ďakujem za najatie môjho dvojročného bratranca, aby pracoval na tomto dizajne!“, alebo poznámkami, že logo je dôsledkom toho, čo sa stane, ak nezaplatíte za prácu svojim dizajnérom.

Našli sa však aj pozitívne ohlasy, kde ľudia písali, že sa tešia na príchod zaujímavej kolekcie a oceňujú nápad i jednoduchosť. Ako sa vraví – sto ľudí, sto chutí. Gucci dizajnéri vyvolali logom minimálne vášnivú diskusiu a možno aj trochu nabúrali zaužívané stereotypy. Ukázali, že aj luxus sa dá prepojiť s hravosťou a že móda je ideálnym odvetvím rebélie a nekonvenčnosti.

„Detské“ logo bude zdobiť Gucci facebooky a instagramy zrejme len určitú dobu, nejde o náhradu oficiálneho loga. Aj keď by bolo veľmi zaujímavé vidieť pracky na opaskoch aj v takomto štýle.

Zdroj: creativebloq.com